Vanliga frågor

Vanliga frågor & svar

Har ni möjlighet att anpassa era menyer utefter vegankost eller allergier?
Får vi rätt förutsättningar och informationen når oss senast 48 h innan besökstillfället, gör vi givetvis vårt yttersta för att försöka lösa något som fungerar. Vänligen skicka oss ett email och försök så noggrant som möjligt i detalj beskriva allergi eller specialkost. Om en svår allergi, vegankost eller liknande helt oväntat dyker upp vid bordet utan förvarning kan det hända att vi tyvärr inte kan jobba oss runt problemet. Våra ingredienser av färska råvaror är anpassad till befintlig meny vilket begränsar våra möjligheter att lösa specialkost utan förvarning. Detta gäller både lunch och middag.

Kan jag ta med mig barnen?
Ja det kan du, vi har ingen barnmeny och serverar samma mat till barn som vuxna.
Vi kan givetvis anpassa rätter med tillgängliga råvaror.
Med åren har vi haft flertalet barn som uppskattat och njutit av maten men den tidsåtgång som krävs för en middag på Pråmen är inte uppskattad av alla barn.

Kan jag ta med mig hunden in i restaurangen?
Nej

Säljer ni presentkort?
Nej, vi erbjuder inte längre presentkort till Pråmen och Magasinet.

Har du ett giltigt presentkort till Pråmen och Magasinet med giltighetstiden längre än augusti 2023 förlänger vi giltighetstiden pga. de nu förändrade öppettiderna. OBS! Önskar ni förlänga giltighetstiden måste detta göras innan giltighetstiden har gått ut.
Kontakta oss på bokning@pramenvasteras.se eller på telefon 021-448 49 99 så hjälper vi dig.

Tar ni emot kontanter, kreditkort eller båda?
Vi är en kontantfri restaurang för vår personals säkerhet.
Vi tar emot Amex, Mastercard & Visa (och andra till dessa länkade kortutgivare)

Går det att fakturera?
Ja, om det är ett företag och det är föranmält samt godkänt minst 48 timmar i förväg.

 

Vårens middagsevent

Välkommen till vårens middagsevent!

27/4 samt 25/5 – Säsongsmeny 7 rätter.

Menyer och mer info kommer när respektive datum närmar sig.

Än en gång varmt välkomna!